Hidup Tanpa Sekolah..

assalamualaikum...

hari khamis nanti maka secara langsung dan gear automatiknya..
aku dinobatkan sebagai penganggur..hahaha
seronok la jugak..
tapi..boleh ke aku hidup tanpa sekolah..??
pagi2 bangun pergi sekolah..petang balik sekolah..malam tidur sebab esok nak pergi sekolah..
tapi lepas ni....

aku nak kerja..
sapa2 yang boleh bagi aku kerja..??
kerja yang boleh menguji ketahanan mental dan fizikal..??

ada orang kata.."ko balik je kampung ko..jaga kambing bapak ko..duduk dengan makcik ko..comferm..!!! teruji iman ko..!!"

bila aku fklirkan balik..betul gak..tapi kalau jadi kes polis nanti macam mana..??
sape yang nak tanggung.??
aku taknak muda2 ke balai , bergari bagai..
ahh...
serabut..


nak buat bisnes..??
nazli ada tawarkan tapak meniaga..sebelah gerai dia..
kata dia "ko bukak la kedai burger tepi KFC aku ni.."
aku.."hurm..boleh ke..??"
dengan jarak ke tempat tu agak jauh..masalah kenderaan lagi..
bukan taknak..nak sangat..even umi pun supportive gila..
dia siap suruh aku goreng karipap lagi..
hurmm...

bila datang dugaan macam ni..taktau nak buat apa..

korang2..!!ada cadangan..??bagi ASAP..!!

0 comments:

Blog Widget by LinkWithin