ExamPhobic

assalamualaikum...

aku sekali lagi dijangkiti virus..
cis..
kenapa..??
aku belum cukup suci dari dosa..??

ohh tidak..
sekarang memang musim virus..dengan selesema BABI nya,chikugunya,denggi..
aduhh..
habis..macam mana aku nak trial..??
persoalan yang sukar untuk dijawab..

semalam pergi klinik..buat saringan H1N1..negetive..
alhamdulillah..

tapi kena tunggu ujian penyakit lain plak..
aku tunggu lagi..
sambil tido..hehe

dah tak berapa lama..
nombor aku di panggil Dr..
masuk mengadap seorang MA..dia tanya apa sakit..
aku pun cerita la yang aku dilarang ke sekolah sebab selesema dan batuk (pn rose ann cakap)..
setelah habis disoal siasat seperti seorang pesalah juvana..aku pun diminta untuk jalankan ujian darah..hah..??
macam talasemia je..heheh

aku menurut..
"err pak ustaz..kalau ambil darah masa bulan puasa ni..tak batal ke puasa..??"
ustaz menjawab "tak batal lah..bukan masukkan sesuatu dalam rongga terbuka.."

senang hati aku..
dah ambil darah..hantar ke makmal..15 minit kemudian..
keputusan keluar..
aku kembali ke bilik Dr untuk analisis..



pak MA tadi berkerut-kerut muka baca keputusan..pastu dia minta nurse kat belakang dia untuk keluarkan surat..
aku ingat sakit biasa..
eleh..takat selesema biasa..pe ada hal..

kalau biasa..nak je aku pergi bersin kat tepi Pn Rose Ann..dia yang tak bagi aku datang sekolah..so kalau takde pape maksudnya dia suka2 tak bagi aku pergi sekolah..hehe
poyo gak ayat aku ni..

tetapi..surat yang dikeluarkan ternyata pelik..
tak pernah tengok pun..
rupanya aku telah di suspek menghidap denggi..
hua..tidak...
aku baru nak kalahkan si lone ranger masa trial ni..
tak pasal2 kena duduk rumah , mengadap siling lagi..
penat dan letih otak do..

dah la sakit kena cucuk tak habis..sakit hati pulak..
hea...
baru nak berangan bawak WTA malam ni..hea

tapi kan..kenapa aku selalu sakit waktu tibanya musim exam..??

0 comments:

Blog Widget by LinkWithin