Oh Nur Kasih..

assalamualaikum..

filem nur kasih yang sekarang tengah hangat ditayangkan dekat TV3 yang selama ni aku wanted habis telah meleburkan dan mencairkan hati aku..ohh...
bukan apa..aku terharu tengok cerita ni..cinta dunia dan akhirat di seimbangkan dan dijadikan satu jalan cerita yang sangat menarik..


pelakon wanita atau heroin drama ni pun agak cun (gatal sey aku)..
bukan apa..jarang2 dapat tengok pelakon yang cantik,pakai tudung,warak, bla3...

tapi aku terkezut..pelakon yang aku maksudkan..Tiz Zaqiah..memegang watak sebagai Nur Amina (err macam si madu Rosma isteri PM je)

aku nak cerita kat sini..kita sepatutnya sebagai hamba Allah..kena sentiasa dan seharusnya

"sami'na Wa ato'na"

apa maksunya tu..??
maksudnya.."kami faham dan kami patuh"
mudah..senang..kita ikut jalan Allah..dapat dunia..dapat akhirat..

tapi bagi pelakon heroin sorang ni..apa arahan,perintah dan segala macam larangan dia tak mau ikut..tak mau pakai..
tapi arahan pengarah dia ikut..dia pakai..

korang paham tak apa yang aku bebelkan ni..??
macam tak paham je..

ok2..aku terangkan..aku sebenarnya terjumpa gambar cara hidup sebenar Tiz Zaqiah dalam internet..tak tau samada super impose atau ape..
tapi itu lah hakikat sebuah eh3 sekeping gambar..

kalau dalam Drama Nur Kasih..beria dia seolah-olah perempuan suci yang taat perintah Allah..
taat perintah suami,mak bapak,bla3..
tapi kat luar..dah macam..err..tak tau nak cakap..

ape yang aku nak sampaikan ialah..
kehidupan dalam dunia artis dan industri lakonan..di penuhi kepura-puraan..
arahan pengarah filem senang aje kau turut..arahan Allah yang maha Kuasa..
kau buat neheng (bahasa pe tah) je..
mungkin kerana melihatkan ganjaran,mata wang,currency,ringgit,dolar bla3..
dan ganjaran itu telah mengaburi mata banyak pihak..
dan dek kerana ganjaran itu juga,kau telah mengendahkan arahan Allah,akan tetapi menurut arahan pengarah..

aku membebel nak ingatkan diri sendiri dan orang lain dan semua pembaca (ada ke yang baca..?)

dibawah adalah gambar2 yang aku maksudkan...

MASA BERLAKON



SEBALIK TABIR





0 comments:

Blog Widget by LinkWithin