Bila Blog Bersawang..

assalamualaikum...

maaf sebab dah lama tak update blog..bukan apa..cuma semenjak dua ni..terlalu sibuk dengan kerjaya (macam professional je)..haha
kerja kilang je pun.macam gah bebenor kenyataan..

hari ni nak story skit tentang tempat aku kerja ni..
sebelum tu nak buat kenyataan dulu..

dulu aku beria-ia takmau balik kampung sebab takut jadi apa2 kes dengan orang kat sana..
sebab orang kat sana pelik2 sikit.maaf.hanya segelintir sahaja..selebihnya amat menarik hati dan penyayang..

tapi Allah itu maha Adil..aku takmau balik..jadi ayah aku keseorangan kat sana..kesunyian tanpa aku (sunyi ke..?)..
Allah balas balik..hamik kau.kalau kat kampung hanya segelintir berperangai kurang sopan,tak bertamadun dan kurang ajar..!!
tapi kat kilang..hampir kesemuanya serupa mereka..aduhaiiii..
apakah ketentuan yang ditentukan..

kalau kat kampung aku boleh lari2.pergi rumah acu ke..pengajian malam ke..apa2 lar..

tapi kat sini,bila hampir semua orang sedemikian rupa..
aku tak tau nak buat apa..

bayangkan........

mereka yang bermulut radio karat ni dari pelbagai bangsa..melayu,cina,india,sabahan,nepal,bangla,bla3...

dan apabila mereka bersatu membentu sebuah komuniti..maka..
terbentuklah satu koloni manusia mermulut radio terbesar abad ini..
dan aku dikelilingi mereka..

kalau dulu sorang..hari ini sepuluh..bahkan berpuluh..juga beratu ratus..

nak tak nak..aku duduk sepi disebalik tembok surau..kerana komuniti ini memang kaki tak solat..ponteng solat adalah satu perkara biasa..

bila masuk waktu kerja..aku buat kerja..bila ditegur aku diam..bila di marah aku diam..bila dimaki,aku diam..

sehinggakan ada sabahan pelik kerana aku tidak bergaul dengan diorang..so..bila aku jadi gila(masuk ayer) sorang2 time kerja..bergelak..
aku terus dijerkah..!!
dimaki..!!
diugut tikam dan bunuh..!!

akhirnya..kisah berakhir di balai polis Klang..
nasib ada abang..datang bantu..memecut laju dia highway bila aku bagi taw yang aku kena ugut..

so..the moral of the story is..melepak lah dengan radio karat supaya anda tidak diugut bunuh..!!gelak ramai2...kahahkahkahkahak

0 comments:

Blog Widget by LinkWithin