ADAB BERISTINJAK..



Assalamualaikum..


Hari ni cerita agak meloyakan.AMARAN kepada mereka yang sedang mengunyah burgerdaging+sayurlebih+soscilipedas atau kepada mereka yang sedang menikmati burger prosperity dari McD yang dilengkapi dengan sos lada hitam yang melimpah cair dan berintikan daging lembu yang dibakar sempurna bersama herba2 import dari Negara seberang sambil melayari internet menggunkan WiFi dari kedai StarBucks yang terletak di seberang kedai anda..juga kepada mereka yang cepat muntah apabila terbaca perkataan melabur yang sedang berada di hadapan computer sila tekan ALT+F4..kerana kisah ni amat tragic!!!



Kerana cerita ini akan mengganggu gugat minda anda dengan kisah aku.agak kememe kerana menceritakan hal peribadi aku semasa di ruang kecil pejabat pelaburan pusat yang tak sepatutnya diceritakan..mungkin sekarang anda sudah dapat bayangkan apa yang aku maksudkan setelah melihat kembali tajuk posting aku kali ni..


INI KISAH BENAR..


Kisah Pertama..



Dalam perjalanan kami dari Perlis ke Kulim,kami singgah di RnR Gurun untuk meluruskan pinggang dan menukar driver.disamping Mak Mak (nenek aku) yang sudah tidak tahan sehingga hamper melompat didalam kereta kerana tak tahan untuk membuang air kecil.


Aku memimpin mak mak ke tandas.aku tiba2 rasa terpanggil untuk ke tandas untuk basuh muka kerana mungkin lepas ni turn aku drive kereta.

Bila dah masuk ke tandas.apa lagi.perut seakan memahami kedudukan aku didalam tandas lantas membuat pusingan U sambil memulas stereng perut..AKU.terus terasa sakit perut yang teramat..berlari ke pejabat pelaburan pusat berhampiran..


Sambil membuang(tak senonoh!!),air aku biarkan terbuka.mengalir ia tanpa henti.bagi aku bukan aku yang bayar bil pun.lagi pula negeri kedah dapat 20cm3 air percuma.

Aku biarkan lagi.


Selesai…

Istinjak dengan sempurna ok!

Keluar..

Cuci tangan..

Pergi ke kereta..

Pandu ke kulim..



Kisah kedua..


Perjalanan dari Kulim ke Klang..

Aku pandu dengan cara terhormat walau belum miliki lesen.


Kami berkonvoi 2 biji kereta.kembar viva.

Faiz drive lagi satu kereta mengarahkan aku (satu lagi kereta) menunggu dia di restoran Sattay Hut di Kuala Selangor(kalau tak silap)..

Sementara dia menghantar sepupu kami pulang ke Politeknik Sabak Bernam.


Kami sampai dengan penuh gaya sebab dengan mudah dapat parking..

Selalu parking penuh sebab restoran ni terkenal dengan sattay gemuk..


Lepas parking,aku tak fikir panjang.terus saja ke tandas.niat hendak buang air kecil saja.

Lepas beratur hampir 15 minit (tandas penuh),aku dapat turn aku..


Bila dah masuk paham2 je la.perut sekali lagi buat hal..


Pesan guru..

Hendak buang air besar kena pastikan beberapa perkara..


1.Tengok kebersihan.(kalau bersih baru selesa)

2.cek air ada ke tak(takda air mati..jenuh dok SMS orang kat luar carikan air)

3.baca doa masuk tandas dan mulakan ‘feeling’


tanpa menghiraukan pesan guru..aku terus masuk dan….



Mungkin balasan Allah pada aku.bazirkan air dalam kisah pertama..

Kisah kedua Dia bayar ‘cash’!!


Bukan air takde.tapi air slow..


Terpaksa menahan hampir setengah jam.walau dah habis pelaburan tetap kena buat2 melabur jugak.(cerita ni tak senonoh doe)


Setelah air dalam baldi penuh aku tahan.barulah boleh beristinjak dengan sempurna.

Keluar tandas dengan wajah bangga yang teramat kerna menghadapi ujian dengan jayanya..


Moral Of The Story..

Jangan bazirkan air.membazir itu sahabat Syaitan..!!!

0 comments:

Blog Widget by LinkWithin