Tahun Baru..Bersama Darah Perjuangan




assalamualaikum...

Alhamdulillah..baru sahaja sebentar tadi kita baru memasuki tahun baru masihi dan beberapa hari yang lalu kita juga telah memasuki tahun baru hijrah..

bila tiba tahun baru pasti juga datang azam yang baru..azam tahun lalu belum tentu kita sudahkan tiba2 dah masuk tahun baru..terpaksa kita memanjangkan lagi azam yang lama...

petang tadi sewaktu dalam perjalanan ke lumut,tiba-tiba handphone aku berbunyi menandakan ada sms masuk..owh rupanya dari sahabat yang aku kenali sewaktu menyertai perkhemahan ibadah dulu..

    sms tersebut berbunyi..:

"Assalamualikum..saudara seislamku..HAMAS telah mengisytiharkan intifadha ke-3 apabila gaza dibom semalam menyebabkan 200 orang saudara seISLAM kita syahid dan 700 lagi cedera..!!Sahabat marilah kita kirimkan doa jua qunut nazilah buat saudara2 seislam kita disana.."

               "Allahumma ya mujriyas sahab , wa ya hazimal ahzab , ihzimhum kaumalKafirin , wa laknat a'laiihim , wansurna a'ala kaumal kafiriin..."








dalam kegembiraan kita menyambut tahun baru jangan dilupa kepada saudara seislam kita yang lain...terkadang kita hanya mampu bercakap supaya berjihad tapi kita tidak melakukan apa2..tapi itu juga sudah membolehkan kita perolehi pahala..cuba kita bayangkan kalau peristiwa sebegini berlaku di negara kita..??!!tanpa saudara seislam kita tidak melakukan apa2...

wa nauzubillah hi min zaalik..

             "tidak sempurna IMAN jika kau hidup dalam kesenangan, sedang ada saudaramu                                menangis kerana kelaparan..."

                      (riwayat sahih bukhari dan muslim)

0 comments:

Blog Widget by LinkWithin