Salam Maulidur Rasul..


assalamualaikum..

sedar tak sedar kita telah pun melalui satu hari yang paling bermakna iaitu kelahiran junjungan besar kita Nabi Muhammad S.A.W..perlu kita tahu bahawa hari ini pada 1430 tahun lalu,satu sejarah yang besar telah berlaku di dalam dunia..satu kelahiran yang menggempar seluruh tanah arab bahkan seluruh dunia..

hua..panjang gak aku pnya intro..hahaha

sbenarnya aku pun tak tahu ape nak cerita..tapi bila melihat situasi dunia sekarang,perpecah belahan di dalam islam,kejatuhan moral umat islam dan politik di negara-negara islam..aku terfikir untuk berkongsi pendapat aku..walaupun aku tahu tak sebernas mane pun..tapi aku rasa nak luahkan jugak2..

hurm..apa yang berlaku didalam dunia islam masa kini semuanya adalah kerana kita sekarang semakin jauh menyimpang dari ajaran islam yang sebenar dan mulai lupa apakah fungsi sebenar kedatangan Islam yang di bawa oleh Rasul kita..

kerana punca ini mulalah berlakunya perpecahan di kalangan umat islam yang terjadi kini..buktinya jelas..nak kasi bukti ke..??korang pikir la sendiri..

lantaran itu,kejatuhan ekonomi umat islam berlaku dan menyebabkan umat islam mundur jauh ke belakang..apabila kemunduran itu mulai dirasai barulah kelam-kabut kita nak memulihkan ekonomi..

sedangkan apabila peristiwa hijrah berlaku,nabi kita mula2 sekali lakukan adalah memperkuatkan sistem ekonomi di madinah..kenapa baginda tidak mendahulukan politik..??
ini kerana jika tidak di jaga ekonomi,maka umat islam mulai mundur dan ekonomi akan mulai dikuasai orang bukan islam..

masalahnya sekarang..di malaysia,orang ramai merebutkan politik tanpa menghiraukan ekonomi ..sekarang kita dah ketinggalan..hah baru la nak wujudkan macam2 organisasi..haha

sudaa la..ta larat nak tulis..lu pikir la sendiri...

0 comments:

Blog Widget by LinkWithin