Bila LoneRanger Berbunyi Uuuu..

assalamualaikum...
wah..agak kelakar bila ramai yang bagi respon pada post lepas..
ya..tentang blog ini yang menjadi medan tuntut hutang..
hehehe..

kawan2..
hidup atas dunia buka nak cari musuh atau cari gaduh...
tapi cari kawan dan kawan dan kawan...
kerana ape..??
kawan masa senang dan susah itu amat penting..
tapi...

dah ada kawan...jangan di tikam belakang kawan..
kawan baik ke jahat kena jaga..
kawan jahat boleh backup korang just in case...
hehe
kawan baik boleh bantu dalam apa jua masalah korang atas muka bumi ini...

sebut tentang kawan...
aku pun ada kawan...
ramai..
bukan untuk suka-suka..
aku cari kawan untuk bantu aku maju ke depan..

dan aku nak cerita tentang seorang kawan...
Rafiq the lone ranger...
seorang yang selalu blurr dan selalu bagi respon yang lambat bila rakan2 lain bersuara...
seorang yang kurang suka bergaul...
tapi kalau dah bergaul...
tak ingat dunia..
heheh
sukakan sejarah dan peperangan...
cita2 ialah syahid di medah peperangan...
juga impian ialah cipta mesin masa dan kembali ke zaman belakang..
untuk hapuskan musuh islam dengan strategi peperang yang di cipta khas..

terkadang dia selalu minta nasihat aku untuk teruskan perjuangan hidup..
tak kira masalah cinta atau keluarga...
aku sedia mendengar biarpun jam menunjukkan pukul 3...
aku selesa dengan dia...
tak banyak bersuara dan beri pendapat...

masalah cinta paling ditakuti...
kerna pernah disakiti...
si gadis manis cantik berseri...
satu kelas tusyen di KRU...

loneranger seorang yang suka merendah diri dan mengangkat rakan2 yang lain setinggi yang mungkin...
pernah aku dijadikan sebagai penasihat..
setiap tindak tanduk aku ditiru bulat2...
mungkin kerna kerjayaku...
seorang Dr Chenta...
hahaha

bila meminta nasihat dia akan menggedik...
ibarat seorang lelaki yang dah hilang minat pada perempuan...
tapi bila kami ramai2 berkumpul...
bercerita tentang kehidupan..
cara study yang berkesan...
cara release tension terbaik...
cara nak pikat perempuan (syafiq,husna dan haziq pro)..
cara nak makan bagi badan besar...

segala dikongsi bersama..
dari yang mulia hingga ke taraf hina dan jijik (lelaki biasa r)...
dan bila masuk kepada bab wanita...

lone ranger mula memencilkan diri..
bila husna bercerita tentang makwe...
bila syafiq berkata tentang berebut aweks...
aku...
tak payah cerita...
mat looser macam aku sape yang nak...

tapi aku masih mampu tersenyum dan keluarkan cerita palsu semata...
kerna tak mahu kalah pada rakan yang lain...
cerita berdasarkan dongeng dahulu kala...
dari kekanda yang tercinta...
bila berakhir cerita kami...
lone ranger mula berbunyi...
Uuuuu...

Aku jugak yang LoneRanger (solo)...

0 comments:

Blog Widget by LinkWithin