Anak Betong : Selawat Syifa'






assalamualaikum...

huh..rasanya dah lama tak update..hurm..baru2 ni..aku balik dari sekolah tengok budak2 main kat rumah aku dokj nyanyi lagu nasyid..aku ingat lagu baru..aku malas nak amik tau..tapi bila diamati..
wah..selawat syifa' la..aku terkejut gak memula..mase tu aku cakap dalam hati..aku salute habis la kat cikgu diorang..sebab ajar selawat tu..

bile aku sampai rumah je..aku tengok adik2 aku pun nyanyi jugak..ni tak leh jadi ni..nak kena amik tau ni mana belajar..

tapi aku dah tak larat nak tanya..aku terus masuk bilik dan tidur..

esoknya aku pergi sekolah..tengok2 member ramai berselawat sama..aku ingat ini minggu berselawat bersama..aku pun tanya..

rupa2 nya ini semua tak lain adalah pengaruh dari television..wah..channel mane plak yang ajar selawat syifa' ni..nak kena ucap tahniah..hehehe

rupa2nya..diorang sume layang crite anak betung kat TV3 tu..wah..terkezut beruk aku..sudah sekian lama aku tak tengok TV3..al-maklumlah..aku skang tengah kempen memboikot channel penipu ni..tau2 dia ada keluarkan crita cam ni..tak sangka betul..

hurm..satu hari tu aku pun teringin gak nak tengok jalan cerita ni cam na..tentang ape..
wah..bley tahan gak ceritanya..ada bersilat lagi..pakai baju lambang SILAT GAYONG..hehe

aku ucap tahniah dan aku salute banyak2 kat orang yang buat cerita ni..kalau tak silap suami shila rusla..hurm..bang aku salute abang banyak2..cerita ni sedikit sebanyak dapat mempengaruhi minda kanak2,remaja,retua dan seangkatan dengannya..

bang..buat la banyak lagi cerita cam ni..maksud aku tentang banyak selawat2 dan amalan2 rasul..jangan risau bang..pahala menanti abang..

SALUTE BEB..

0 comments:

Blog Widget by LinkWithin