Chikungunya Bala Untuk Umat Akhir Zaman...

assalamualaikum...

salam sejahtera untuk semua pembaca...
hehe..bukan ape..rasanya dah lama jugak tak update blog..cuma hari ni rasa teringin nak update so..dengan perasaan yang berkobar-kobar aku datang ke cyber cafe atas 7 Eleven..hehe

so..korang dah baca tajuk..ape pendapat korang..??adakah aku memandai-mandai tulis tajuk ni tanpa aku sendiri tahu ape yang aku nak tulis..??atau korang fikir yang kita orang MELAYU islam tak boleh kena bala..??

korang jangan silap..bala Allah tak kira sape pun..merukuk pade bala untuk umat akhir zaman..aku pernah terdengar hadis dari seorang ustaz yang ada mengatakan tentang maksiat yang kian berleluaasa..kalau tak silap hadis tu berbunyi begini...

"..dan bila tiada lagi diantara kamu yang ingn memerangi/mencegah kemungkaran..maka pada waktu itu kamu hanya perlu tunggu bala Allah yang bakal menimpa kamu lantaran tidak mengendahkan perintah Allah.."

kalau tak silap la...kalau silap tolong ler tegur dan aku akan ubah...

pernah tak korang terpikir..akhir-akhir ni umat islam bukan sahaja ditindas,malahan juga semakin mundur dan islam yang dahulunya digeruni kini hanya menjadi bahan ejekkan sahaja..

kenapa masalah ini timbul..???

ini kerana apabila umat islam kini sendiri berani menentang hukum Allah dan menjadi tali barut kepada kejatuhan umat islam..

jadi apakah bala yang dimaksudkan..??mudah sahaja..

korang tengok penyakit masa kini yang berleluasa yang hanya disebarkan oleh tentera Allah yang kecil yang kalau ikut sejarah telah membunug Raja Namrud satu masa dahulu..
ape lagi kalau bukan nyamuk..itu baru disebabkan nyamuk..belum lagi sebut haiwan2 lain..korang tengok balik penyakit bawaan nyamuk ni semakin bertambah tanpa umat manusia yang kononnya pandai ini menemui vaksin untuk menyembuhkan penyakit-penyakit bawaan nyamul ni...

kalau korang tahu..penyakit terbaru bawaan nyamuk ni..CHIKUGUNYA...
Allah..nak menyebut pun tergeliat lidah..

sedikit definisi tentang penyakit:

Penyakit Chikungunya adalah penyakit jangkitan virus yang disebarkan oleh gigitan nyamuk Aedes. Gejala utama jangkitan adalah demam panas, rasa sakit yang teruk pada sendi terutamanya sendi kecil dan ruam. Chikungunya tidak menyebabkan kematian dan adalah ’self-limiting’ ataupun sembuh dengan sendiri. Pesakit cuma memerlukan rawatan simptomatik dan rehat secukupnya, namun gejala sakit sendi boleh berlarutan bagi pesakit yang telah berumur. Rawatan hospital hanyalah untuk keadaan tertentu sahaja. Pesakit kebiasaannya memperoleh imuniti sepanjang hayat. Sepertimana jangkitan virus lain, tiada ubat khusus atau vaksin untuk penyakit Chikungunya. Cara paling berkesan untuk mengelakkannya adalah dengan mengawal pembiakan nyamuk aedes di persekitaran kita.


------------------------------------------------------------------------------------------------

tambahan pula..kalau korang tengok umat akhir zaman sekarang semakin banyak bermaksiat daripada beramal..sedarlah wahai kaum muslimin..sengaja aku taknak sebut MELAYU kerana ini seakan bersifat assabiah..sedangkan melayu kini semakin lama semakin leka serta lalai dalam menghadapi ujian Allah atas muka bumi ini..sebagai contoh yang murtad baru2 ni..Lina Joy...ape yang dia joy kan sangat tak taw la..

bala Allah ni bley datang bile2 mase je..semasa tidur,berjalan..bayangkan..sedang masa kita sedang sibuk dengan urusan dunia..kita semakin lalai dalam keseronokan dunia..tiba2 bala Allah datang..tak kira lah dalam apa bentuk sekali pun..tapi bila datang saje..mase tu nak lari kat mana..??nak menyorok kat mana..??nak mintak tolong Allah..??bley jalan la..sedangkan mase kau seronok ko tak pernah nak solat,mase ko susah nak mintak tolong Allah..??..sedarlah muslimin muslimat..

BALA ALLAH TAK KIRA SIAPA..

0 comments:

Blog Widget by LinkWithin