Salam Perjuangan

assalamualaikum...

sebelum ni aku pernah di tanya oleh seorang yang tak dikenali di ruangan chat kat sebelah ni..tak silap..ayat tu lebih kurang macam ni la...

Man: akhie afif..ana nak tanya..tuan mengaku tak yang orang UMNO itu saudara2 tuan


untuk man..jawapan nya mudah dan simple..eh dah mudah nak simple lagi..ehehe...setiap manusia itu yang mengaku islam..bermakna mereka adalah seorang muslim..bila disuruh mereka untuk mengucap,mereka pasti tahu mengucap..bila disuruh solat pasti mereka tahu..setiap rukun iman dan islam mampu dijalankan oleh mereka (orang UMNO)..

jadi jawapannya mudah..hadis nabi ada menyebut..

innamal mu'minuun nal ikhwah...

"setiap mukmin itu bersaudara.."

kita ni bukan sahaja saudara sesama manusia maksudnya dari satu nenek moyang iaitu Adam A.S..bahkan,kita ni saudara sesama islam..darah dan nyawa mereka wajib kita lindungi..setitis darah mereka tumpah akibat perjuangan kearah islam wajib kita tuntut bela..

cuma masalahnya disini..UMNO eh maksud ana orang UMNO itu sendiri apakah perjuangan mereka..??apakah matlamat perjuangan mereka..??apakah nawaitu mereka setiap kali mereka bangun dari tidur..??adakah jawapannya menuju kepada satu jawapan iaitu ISLAM..??

kalau ya..saya tak teragak-agak untuk mengatakan yang mereka adalah saudara sedarah saya..saya sanggup berkorban demi mereka..mereka saudara ISLAM saya..

tapi masalahnya...!!!mereka memperjuang kan MELAYU..!!bukan ISLAM..!!ya saya mengaku..saya juga melayu..saya juga menggunakan hak keistimewaan orang bumiputera..tapi saya lahir sebagai melayu ini hanyalah satu kebetulan..tanpa saya minta pada RAbbul Jalil untuk menjadi seorang melayu..tak pernah pun saya berbangga menjadi sorang melayu..sedangkan melayu sendiri kian di ambang kejatuhan..huhu..rasanya dah menyentuh sensitiviti pula..tapi saya hanya mengeluarkan pendapat sendiri..pada yang terasa..harap maklum..

bila kita terlalu fanatik mengejar Melayu,sehingga melupakan ISLAM..apakah orang seperti mereka harus dibela..??sedangkan di akhirat nanti,melayu itu sendiri TAKKAN dapat hak keistimewaan di padang mahsyar..

apa yang dikira hanyalah islam seseorang itu..iman seseorang itu..dan amalan seseorang itu..

cukup sampai disini..tak larat nak tulis..hehehe

1 comments:

  Anonymous

March 1, 2009 at 8:38 AM

1. lagi skali.. steady la..

2. derang kn sedare seislam kite..

3. jom tolong derang..

4. bak kate ustz aqil hay, lebeh kurang cmni la

"kalu nk tlg org umno.. undila pas"

seb baek ana bkn melayu..

^_^"

Blog Widget by LinkWithin