Minuman Akhir Zaman..

assalamualaikum...

subhanallah..rasanya dah lama gak ye aku tak update blog..hehehe..bukan ape..sekarang semakin sibuk..masa semakin pendek..baru tahun ni aku rasa tak cukup masa untuk hidup..hinggakan untuk diri sendiri pun takde..hehe..al-maklumlah,tahun ni nak SPM..kena bagi banyak tumpuan kat pelajaran..

hurm..korang tengok tajuk besar kat atas tu..pe pendapat korang..??
aku baru2 ni dapat fowarded e-mail yang bertajuk arak yang bukan nama arak..
hah..aku tawu..korang kebanyakan mesti dah tawu nama dan gambar tentang benda ni..aku ni sedikit ketinggalan zaman..dan aku baru terbukak mata untuk melihat dunia yang semakin fana nih..

hehe..dulu sebelum baca e-mail tu aku hampir terbeli minuman ni masa kat kedai Ah Chai..ni dialog aku ngan bini dia..

aku:nya..ini baru (joly shandy) ka..???
bini dia: ya la..baru punya..murah lagi..sedap you taw ka..??

aku pun tengok je la minuman tu..urm..di sebabkan kekurangan wang aku pun berlalu je la..
hah..!!esoknya aku membawa wang yang cukup..aku tak berapa ingat harga minuman tu..tapi aku dah amik tin minuman tu dan letak kat kaunter bayaran..tapi sebelum bayar aku belek tin tu..wah..!!!
terkejut badak aku bila tengok terang2 tertulis perkataan 'contain alcohol'..aku dengan muka marah yang teramat..aku sound nyonya tuh..

"wey..you taw ka ni ada alkohol..??"

dia balas ngan muka selambar beruk..

"taw maa.."

aku sound lagi..

"choi..!! you taw kan alkohol kita (islam) tak bley minum..knapa you suggest saya minum ini..??"

dia buat muka relax plak sambil jawab..

"alaa...skit saja alkohol..tak kan tak boleh.."

cis..!!aku memang hangin dah ni.. aku blah dari situ..tengok..betapa kafir laknat cuba menghancurkan islam..dia buat arak..tapi bukan dinamakan sebagai arak..aku teringat satu hadis dari buku 40 hadis akhir zaman..salah satu ada menyebut

"takkan terjadi kiamat sehinggalah wujudnya minuman arak yang diberi nama bukan arak.."

perawinya aku tak berapa nak ingat..urm...untuk di jadikan cerita..beberapa hari kemudian aku ke 7 Eleven berhampiran..aku jarang untuk fokus apa yang dijual kedai serbanika ni sebenarnya..satu hari tu..aku sedang tunggu kakak aku balik dari tempat kerja..aku pun masuk dan merayau la..tetiba aku ternampak dekat peti ais..jolly shandy..aik..7 Eleven pun jual menatang nih..

aku pun amik la gambar..ni la..untuk tatapan orang yang tak pernah tengok..hehehe..



0 comments:

Blog Widget by LinkWithin