Hukum Allah Bukan Mainan..!!!

Assalamualaikum...

hari ni pepagi lagi dah kena kejut dengan ayah...wargh...rasanya aku baru jer terlelap...ayah suruh pegi bank kuarkan duit...hurm elok gak tu...bley aku paw 2,3 puluh...hehehe..

hurm...secara langsungnya aku dan adik pun kuar ler ke port klang...dah jadi tabiat kalau keluar mesti singgah cc..al-maklum ler rumah takde internet...

masa kat cc aku pun bukak ler abg hanief pnya blog nak tengok video baru dari malaysianews...
wah...bukan main terkezut lagi aku bila tengok video tentang hudud...

menteri penerangan malaysia shaberi cheek mempersendakan pemimpin PAS untuk menjalankan undang-undang hudud dengan berkata hudud itu satu perkara yang lucu...

klu tak caye tgok video kt bwh ni...






masyaAllah...apa nak jadi dengan dunia sekarang..orang sanggup mempersendakan hukum Allah yang ssedia termaktub dalam Al-quran...ini sudah lebih...aku yang budak yang masih tak pass SPM pun tahu hukum Allah ini tak bleh dipersendakan...Ingat hukum HUDUD ni tuan guru reka2 ker..??!!! hukum ni Allah dah suruh jalankan sejak zaman Nabi Muhammad S.A.W lagi..bukan boleh suka nak buat tak suka tolak..ingat ni undang2 katun ke..??!!ni sebenarnya satu propaganda untuk menjatuhkan islam..islam hanya agama saje dan soal pentadbiran tak bleh di campur adukkan..

wah..teringat aku semasa pengajian yang disampaikan oleh Ust Sulaiman Mantap di salah sebuah masjid di Hilir Perak.."dalam kitab injil mathew muka surat 22 (kalau tak silap) ada menerangkan tentang ' hal2 agama diserahkan kepada Allah dan soal pentadbiran diserahkan kepada Khaisar(golongan pemimpin/raja) sahaja...Apa..?? Allah tak tahu mentadbir ke..?? ingat..Semua dalam dunia ini adalah milik Allah yang sampai satu masa semuanya akan ditarik balik..kalau dah dunia ni Allah boleh mentadbir tanpa mintak bantuan dari sape2 mahupun PAK LAH..maksudnya hukum tu dah memang perfect..takde nak bangkang2,nak complain2..kamu ingat kamu ada syer ke dengan Allah nak bina dunia ni dulu..???tak kira kamu ni sebuah kuasa besar sekali pun..PATUH TETAP PATUH..!! berbalik kepada shaberi cheek tadi..kalau dah anak buah sanggup kata cam tu dan orang atas takde nak cakap ape2..kire sape saje pemimpin kerajaan ni memang anti-hudud la ek..??kalau dah anti-hudud kira anti Islam dan ble dah anti-Islam kira Anti Allah..wah..kalau dah anti dengan Allah maksudnya dia ni musuh islam yang HALAL DI BUNUH..!!!..nak ke kita berpemimpinkan orang yang MUSUH ISLAM..???
MASYA ALLAH,SUBHANALLAH....

jadi kepada pemimpin2 kerajaan..harap bertaubat ler sebelum bala Allah datang..


"sebaik -baik perancangan adalah perancangan Allah"

0 comments:

Blog Widget by LinkWithin