hari letih ku..!!

assalamualaikum...


semalam adalah hari malang..pais telefon suruh balik kampung secepat mungkin..aku dengan umi tak banyak kerenah terus pergi ke KL sentral naik tren dari Pelabuhan Klang...
sampai je terus naik putra LRT ke stesen masjid jamek untuk terus naik star LRT untuk ke Dataran Rakyat..err lebih tepat lagi,Puduraya...

kami bergegas mencari tiket bas..aku sentiasa dalam keadaan laju untuk cepat apatkan tiket bas..tapi kesian pada umi aku yang sudah berusia..berjalan agak perlahan...

sampai saje kat puduraya,kami tanya pada semua kaunter tiket bas..tapi memang malang..tiket hari ini dan esok..HABIS..!!

memang malang...pastu kami berlari ke dataran rakyat sebab nak kejar tren terakhir ke pelabuhan klang..tapi pais telefon balik suruh tanya pada teksi..
disebabkan kesian pada umi,aku suruh umi tunggu dekat stesen star LRT masjed jamek supaya aku boleh berlari ke puduraya..malas nak naik tren lagi..

tapi umi enggan..dia pun ikut..aku terpaksa berjalan perlahan..tapi aku jumpa seorang pemandu teksi di tepi jalan..terus aku tanya berapa tambang untuk ke Teluk Intan..setelah bertanya pendapat kawan2 dia..dia meminta RM300..untuk perjalanan sehala..!!

dalam hati aku..GILA..!!

tapi kami just mintak dia hantar kami ke KL sentral..hurm..dalam perjalanan pais sekali lagi telefon dan dia mintak kami ke rumah abang long di cheras...setelah tanya pada pemandu,kami mintak dia singgah di KL sentral untuk beli tiket keretapi ke Tapah Road pada keesokan harinya...malam ni kami bermalam di rumah abang long di cheras...

hari amat meletihkan telah berlalu..cuma aku kesian pada umi..sudah agak berumur,mesti dia penat..sedangkan aku yang muda bertenaga ni pun letih...

0 comments:

Blog Widget by LinkWithin