permohonan maaf untuk Abg Long..

assalamualaikum...

beberapa hari lalu...
aku terima panggilan dari abang..ada satu pakatan untuk kenakan abang long yang hari tu ditangkap dengan tuduhan mengintai aku..!!

pais telefon dan bercakap dengan aku dan umi..dia mintak supaya aku call abang long dan suruh dia datang kerumah..tapi dengan alasan umi nak jamu diorang makan..

tanpa diketahui pakatan disebaliknya yang nak 'membasuh' abang long yang sudah tertangkap mengintai, dia datang kerumah bersama isteri dan anaknya,Tuah..

sampai saje umi membuka pencak kata, menyerbu tanpa helmet,menanyakan tentang kamera litar tertutup di pasang abang long...
dengan muka selamba abang long mengerutkan dahi dan berkata..

"owh...kamera tu...abang long pun dah lupa..kamera tu abang long guna untuk menintip jiran..dia tu bukan betoi sangat..dulu pernah curi PS2 bang long..tu yang pasang tu...cuma kalau masa abnag long ada kat rumah,bang long sangkut kat tingkap bilik air.."

penuh berhujjah ala2 ahli parlimen abang long keluarkan fakta..dengan penuh loghat utara yang tak pernah hilang dari bahasanya..

umi pun agak malu aku tengok...mungkin kerana syak wasangkanya sebelum ini yang memburuk-burukkan abang long (aku pun lagi la malu)...

umi pun mengemukakan hujah mintak maaf...sebelum ni dia tak pakai helmet sudah bertukar wajahnya..kerana agak malu..aku hanya diamkan diri di tepi umi..hehehe

umi mengucapkan ribuan maaf pada abang long..aku pun mintak maaf juga..tapi di sebabkan aku dah tulis dalam blog burukkan dia...
selayaknya aku mohon maaf juga melalui blog...ini bukan bermakna aku tak mintak maaf depan2 tau...

cuma aku tulis ni supaya ada permohonan maaf secara terbuka...dan mereka yang pernah baca cerita sebelum ni tahu yang aku amat2lah bersalah dalam hal ini...

pada paktam,ayah ngah,mak ngah,mak-mak,bang izam,pak ya,abang aku pais dan semua yang pernah baca tajuk sebelumnya...aku mohon maaf atas keterlanjuran perangai,sifat dan emosi...

adioss...

0 comments:

Blog Widget by LinkWithin