Rindu Menulis

Assalamualaikum

setelah beberapa lama aku menyepi dari dunia penulisan, aku rasa semangat aku kurang. Sebab aku tak ada tempat untuk suarakan pandangan aku yang kelam ni. Aku suka share idea aku dan dalam masa yang sama, aku suka kalau ada orang bangkang dan jadi pertembungan idea dan akhirnya, berhujjah untuk memberi pandangan yang wajar.

Dengan menulis, aku dapat sampaikan idea aku walaupun aku tau, berapa kerat sangat nak baca. Dan kalau ada yang baca sekali pun, tak ada yang faham. Bahasa aku tak seindah sastera novel walaupun aku sendiri ada impian nak menulis dan mencatatkan travelog perjalanan hidup seorang aku.

Aku teringin dan nak orang kenal aku dari zaman aku belajar dari kecil, belajar mengenal dunia dari mata suci dan mata kegelapan. Yeahh. Aku dah cuba keduanya.

Travelog aku akhirnya tercatat dalam bentuk tulisan yang penuh dengan tapisan dan terdampar dalam blog yang tak ada orang nak baca. Kalau buat buku, tah siapa yang nak beli. Hahaha

Dalam penulisan, terkadang kita boleh noktahkan kalam penanda kerinduan.

0 comments:

Blog Widget by LinkWithin