Dek Kerana Hati..

assalamualaikum...


minggu ni...
bosan...
kosong...
tah kenapa...

lepas balik dari Shah Alam hari tu..
terus kena selsema..
tapi tak pergi cek doktor pun...
mungkin sebab terlalu sibuk dengan ujian gerak gempur dan sebagainya...
atau mungkin aku terlalu bosan tinggal di rumah..
yela...
kalau tak datang sekolah..
nak jejak kaki kat luar rumah pun tak dapat...
kalau keluar jugak...
dari pagi sampai kemalam dengar Umi tersayang membebel...hehehe

semalam...
hari khamis..
tak sempat langsung pulang kerumah...
ada latihan silat...
dari pagi sampai ke petang...
penat..letih...sakit...


senja tu...
jejak kaki kat rumah hanya 30 saat..
capai helmet..
terus bla..
cium tangan umi pun tak sempat..

bukan apa..
kereta Along habis minyak...
kat tepi jalan...
kesian dia...

mungkin sebab akal ni fikir..
lagi cepat buat lagi cepat habis...
tapi ternyata...

akal silap..
Allah lebih hebat merancang..
walau pun kereta along dah diisi minyak...
tapi tak boleh Start..

dalam hati aku masa tu..
menyesal tak salam umi..
menyesal tak mintak izin betul2 tadi..
menyesal sangat2...

sekarang apa pun tarak..
kereta tak boleh start..
tak boleh jalan..

ikhtiar terakhir..
ketuk pintu bengkel kereta..
kebetulan sebelah aje...
cakap nak pinjam jumper..
mungkin bateri kong..
memang ternyata..

lepas uncle tu try buatkan...hidup aje kereta tu..
tu pun lepas hati ni menyanyi-nyanyi lagu kumpulan hijjaz..
selawat syifa la...
ape lagi...

hari ni...
mulakan latihan silat awal pagi...
latihan untuk demonstrasi hari kantin..
tapi hujan menghalang..
ahh..
mungkin saja hujan rahmat..
siapa tahu..

lepas perhimpunan pagi tadi..
lepas dengar cikgu membebel (uish..kutuk tu..)
lepas segala-gala dalam dewan selesai..
mulakan latihan...

sangat penat..
tengok Nazli MS..
terbaring lesu tepi padang..

teringat kejadian semalam...
buat latihan dengan dia...
mungkin kerana hati ni terlalu letakkan keyakinan pada dia..
jadi setiap gerakan aku tanpa kawalan..
sehinggalah...

lutut aku bertemu dada dia dengan impak hampir 30 KG..
masa tu dia terus menggelupur..
aku jadi cuak..
terus langgar pantang-larang yang aku belajar dari kekanda dulu...


"lepas pukul orang jangan dekat engan dia..racun dari badan kau akan susah nak keluar.."

mungkin kerana hati lagi..
aku sayang kawan aku..
aku tak sanggup tengok dia jadi apa2 kerana aku..
jadi aku terus dekat dengan Nazli MS..
aku usap dada dia...

masa tu aku tengok muka dia terus pucat..
hati jadi tak tenang..
tak keruan..
gelabah semacam..

nazli MS terus kawal pernafasan dia..
gerakan yang dia lakukan hampir saja sumbang...
tapi pengawalan nafas dapat aku lihat..
aku rasa bersalah..

hari ini..
bila tengok dia..
hati jadi tak tenang..
apa yang dibuat pun tak kena..
makan tak kenyang (lupa bismillah kot)
minum tak sejuk (dah air suam..memang la..)
senang kata..
memang tak best..

mungkin Nazli MS belum maaf kan aku..
sebab ini kali kedua aku sakiti dia..
yang pertama dulu..
malas nak cerita...

Nazli..
I'm sorry..
but i know something..
does sorry change anything..?
no rite..
but..
i'm sorry...

0 comments:

Blog Widget by LinkWithin