Manjung dan Udang

assalamualaikum...

hari ni pagi2 lepas subuh gitu keluar rumah..menuju ke manjung..
acu kena service kereta hari ni..bukan main lagi jauhnya...
tapi seronok ler..ada jugak aktiviti..takde la boring..

sampai.kereta di service.
punya la lama..
kami sampai dalam jam 10 pagi..
kereta siap di sevice jam 3 petang..

aktiviti sampingan..edit blog..
aku dah start nak belajar untuk edit coding..
ape tu..??
tah lar...hehehe

trimas kat unwanted86..
aku semakin mahir...
walau dalam tempoh percubaan.tapi dah banyak yang aku edit..hehe

sambung cerita..
arif keluar pergi topap..
terus jumpa kedai kolam udang 5 star..
dia punya tertarik lantas telefon aku yang sedang asyik layan lagu ACAB..hehe

memula acu pergi..tetiba dia kembali dan suruh aku pulak pergi..seronok katanya..
aku pun pergi..aku punya ghairah..terus sewa satu pancing..
layan jugak..
setengah jam pertama..hampeh..
apa pun tarak..
tetiba ada satu makcik..datang dengan penuh ikhlas mengajar aku teknik yang betul..
dengan jayanya..aku berjaya mengail 6 ekor udang..
best..

feeling memang tak dapat dikatakan..memancing udang tak sama macam memancing ikan..kena ada teknik yang betul..
baru menjadi..

aku tengok arif dan asyraf memula bersemangat..tapi lepas 5 minit..
depa pun dah boring..depa masih tak menjiwai teknik tu..
hehehe (bangga plak aku)



kelihatan arif pada mulanya bersemangat..tapi mulai bosan..tapi kebosanan dia terubat akhirnya apabila ditugaskan 'aku' untuk lepaskan mata kail dari sang udang

0 comments:

Blog Widget by LinkWithin