Catatan Hati

assalamualaikum

buat yang membaca.

salam sejahtera buat kalian. Aku tidak tahu dia akan membaca atau tidak. Aku tidak tahu kalian yang membaca atau tidak. Tetapi aku ingin sekali menulis

Aku ingin luahkan perasaan aku. Ingin sekali aku beritahu dia betapa aku rindukan dia. Ingin sekali aku beritahu dunia bahawa dia yang aku cinta. Ingin sekali aku umi bahawa, aku ingin dia menjadi halal buatku secepat waktu. Aku risau, aku tidak mampu menampung rindu yang teramat sehingga menusuk jiwa.

Ingin sekali aku beritahu dan mengadu kepada sesiapa sahaja yang kini, aku tidak lagi aman di hati. Tidak lagi senang di jiwa. Solat ku tidak lagi buatkan aku tenang. Zikirku tidak lagi buatkan aku lapang. Sedang fikiran ku tidak lagi aman dari memikirkan dia.

Ingin saja aku melakarkan pada dunia bahawa aku sedang rindu pada dia. Ingin saja aku khabarkan pada dunia yang setiap malam aku termimpikan dia. Ingin saja..

Bukan aku tidak boleh update status di Facebook dengan mengkhabarkan pada dunia bahawa aku rindu dia. Mungkin dia akan baca,mungkin tidak akan membaca.

Tapi dengan melakukan begitu, Aku sebenarnya mementingkan diri.

Kerana apa? kerana masih banyak lagi masalah umat yang harus difikirkan. Terlalu banyak masalah fiqh yang harus diberikan pencerahan. Dunia tidak lagi adil seperti dulu. Harus aku hadir dalam dunia ini tidak terlalu mementingkan diri dengan masalah cinta dan hatiku sendiri.

Sabarlah duhai hati. InsyaAllah..
Dipermudahkan dia menjadi milikmu satu hari nanti :)

0 comments:

Blog Widget by LinkWithin