Gembira Tanpa Bicara

assalamualaikum

aku ini orang nya tidak sempurna
sedangkan kau jauh melangit terima sanjungan di sana

aku ini orangnya tidak berada
sedangkan kau mungkin saja berharta

aku ini orangnya hina
sedangkan kau jauh lebih mulia

aku ini penuh dengan dosa
sedangkan kau terpelihara dari noda

aku tidak bijak dalam pelajaran
sedangkan kau jauh terkehadapan

aku ini tiada rupa
sedangkan kau miliki wajah jelita

aku ini masih jahil
sedangkan kau,berilmu dan tidak bakhil

aku ini sifatnya amarah
sedangkan kau penyabar tidak gundah

aku ini sikapnya egois
sedangkan kau itu sikapnya optimis

aku ini orangnya tegas
sedangkan kau lembut dalam kias

aku ini cakapnya merapu-rapu
sedangkan ucapan mu adalah ilmu

aku ini sikapnya sukar diubah
sedangkan kau mudah dan ramah

aku ini perangainya gila-gila
sedangkan kau pemalu dan  tidak rela

aku ini :'(

terima kasih kerana sudi terima diri yang hina ini. Doaku dalam setiap sujud akhir, moga Allah satukan kita hingga ke syurga. Terima kasih wahai cahaya :)

0 comments:

Blog Widget by LinkWithin